کاتوخ سور پیاز هرمزگان

در این مطلب طرز تهیه کاتوخ سور پیاز هرمزگان را آموزش می دهیم.

کاتوخ سور پیاز هرمزگان یکی از غذاهای دریایی خوشمزه بوده که منشا آن از بندرعباس میباشد، یک غذای خوش طعم و بینظیر دریایی است که میتواند گزینه مناسبی برای مهمانیهای خاص باشد، ماهی سرشار از فسفر است و به روش های مختلف طبخ میشود و انواع گوناگونی نیز دارد، در این مقاله از سایت فیلم آشپزی به آموزش طرز تهیه یک مدل متفاوت جنوبی آن پرداخته ایم، در ادامه همراه ما باشید و از تهیه و سرو آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه کاتوخ سور پیاز هرمزگان:

ماهی شور: به تعداد
پیاز: ۲عدد
زردچوبه ,فلفل ادویه : به مقدار لازم
سیب زمینی درشت : ۱عدد
تمر هندی : به مقدار لازم
رب: مقدار کمی

طرز تهیه:
۱- ماهى شور را در آب مى‌خیسانیم و بعد از خیساندن و گرفتن نمک اضافى آن، ماهى‌ ها را همراه با مقدار زیادى پیاز سرخ مى‌ کنیم و زردچوبه و فلفل و ادویه را به آن اضافه مى‌کنیم و بعد از سرخ شدن مواد، سیب‌ زمینى درشت بریده شده را در آن مى‌ ریزیم. البته مى‌ توانیم قبل از سرخ کردن پیازها، سیب‌ زمینى را سرخ کنیم بعد بیرون آوریم و مراحل بعدى را شروع کنیم.
۲-سپس مقدارى تمر هندى را که در کمى آب خیسانده و صاف کرده‌ ایم به مواد اضافه مى‌کنیم تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن کاتوخ شعله گاز را کم کرده و مقدار کمى رب نیز براى خوش‌ رنگ شدن غذا به آن اضافه مى‌ کنیم و با شعله کم مى‌گذاریم تا کاملاً جا بیفتد (مى‌توانیم به جاى ماهى شور نیز از میگوى تازه استفاده کنیم همراه با مقدارى نمک).

ممکنه از این عناوین هم خوشتون بیاد:

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عدد صحیح را وارد کنید: *